Οι 5+1 επαγγελματικές θέσεις του 2013
5/2/2013 Συμβουλές καριέρας - Σταδιοδρομία   Επιχειρηματικότητα  

του Μιχάλη ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ

Τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα όλοι μιλάνε για "Νεανική Επιχειρηματικότητα", για "Νέα Καινοτομική Επιχειρηματικότητα" ή αρκετά συχνά για "Εξωστρέφεια". Επιπλέον, αρκετά συχνά ακούγονται οι λεγόμενες StartUp επιχειρήσεις. Όλοι γνωρίζουμε ότι ανέκαθεν οι Έλληνες ακολουθούσαμε τις τάσεις των εποχών;

Όσες ελληνικές επιχειρήσεις κατάφεραν να αντέξουν τα τελευταία τρία χρόνια έρχονται αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις. Ο ανταγωνισμός είτε εσωτερικός είτε εξωτερικός, όλο και μεγαλώνει. Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εδώ, και δυστυχώς είναι αρκετές οι επιχειρήσεις που δεν θα τα καταφέρουν μέχρι το τέλος του έτους.

Τι γίνεται λοιπόν με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις; Τι θα πρέπει να γνωρίζουν για τη νέα χρονιά;

Μέσα στο 2012 αρκετές από αυτές αναγκάστηκαν να απαντήσουν σε αυτά τα ερωτήματα και να ενεργήσουν άμεσα. Η τάση λοιπόν της εποχής επιβάλλει οι επιχειρήσεις να διαθέτουν τις ακόλουθες έξι θέσεις εργασίας ή να είναι έτοιμες να συνεργαστούν με άλλες εταιρείες που μπορούν να φέρουν εις πέρας τα job description.

Η χρονιά του Customer Experience Officer
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν σε διευθυντές υπεύθυνους επικοινωνίας με τον πελάτη. Το 2013 όποια επιχείρηση σέβεται τον εαυτό της θα χρειαστεί να ορίσει έναν ανάλογο προϊστάμενο, και αυτό γιατί στις μέρες μας το να αποκτάς ένα νέο πελάτη είναι πιο δύσκολο αλλά και πιο ακριβό από το να κρατήσεις έναν παλιό πελάτη. Η θέση αυτή είναι μια σχετικά νέα προσθήκη σε επίπεδο "Διευθυντή" και αναπτύχθηκε για να παρέχει ένα ενιαίο τρόπο δράσης σε όλες τις μεθόδους επικοινωνίας με τον πελάτη. Η μη ομοιόμορφη πελατειακή εμπειρία οδηγεί τους πελάτες συχνά στην αλλαγή προμηθευτών. Η σωστή εμπειρία του πελάτη, έχει γίνει ένα ουσιαστικό συστατικό για να πετύχει μια επιχείρηση στο στίβο του ανταγωνισμού.

Chief Innovation Officer
Ο διευθυντής καινοτομίας δεν είναι αυτός ο οποίος παράγει απλώς νέες ιδέες, αλλά είναι και αυτός που αναγνωρίζει καινοτόμες ιδέες/προτάσεις που προέρχονται από τους υπόλοιπους υπαλλήλους της επιχείρησης. Ευθύνη του είναι να κρίνει κατά πόσο μία νέα ιδέα είναι υλοποιήσιμη, πια η στρατηγική, ποιοι πόροι απαιτούνται για να εφαρμοστεί μια καινοτόμο πρόταση.

Head of International Business Development
Κάθε εταιρεία που στοχεύει στην εξωστρέφεια, εκτός του ανάλογου τμήματος, οφείλει να συμπεριλάβει στο δυναμικό της και έναν υπεύθυνο για την ανάπτυξή της σε διεθνές επίπεδο. Η μεγάλη διαφορά από το τμήμα των εξαγωγών, έγκειται στο γεγονός ότι ο International Business Developer οφείλει να ελέγχει και πιθανές ευκαιρίες που ίσως προκύψουν σε σχέση με θυγατρικές, είτε εξαιτίας οικονομικών λόγων είτε για την καθαυτή ανάπτυξη της επιχείρησης στο εξωτερικό. Οι αρμοδιότητές του βεβαίως δεν σταματούν εδώ. Στη χώρα μας υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις που έχουν ανάλογες δυνατότητες ή προοπτικές, και η πρόσληψη ενός τέτοιου υπαλλήλου μόνο κέρδος θα τους απέφερε.

Chief Technology officer
Καθώς οι νέες πλατφόρμες αυξάνονται και εξελίσσονται, οι παραδοσιακές ιστοσελίδες χάνουν έδαφος. Οι διαδραστικές λειτουργίες που είναι διαθέσιμες στις ιστοσελίδες κινούνται προς άλλες πλατφόρμες: σκεφτείτε παραδείγματα από ηλεκτρονικά καταστήματα στο Facebook, τραπεζικές λειτουργίες σε εφαρμογές για κινητά και εξυπηρέτηση των πελατών μέσω του twitter. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα δούμε ιστοσελίδες πια, αλλά ότι αυτές θα έχουν μια θέση μεταξύ των άλλων καναλιών τα οποία είναι εξίσου σημαντικά και χρειάζονται την προσοχή τους. Το 2013 θα γίνει μεγαλύτερη συσσώρευση σε αυτές τις πτυχές του κύκλου ζωής των ιστοσελίδων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Τεχνολογίας μπορεί να εστιάσει σε αυτά ακριβώς τα τεχνολογικά θέματα ενός οργανισμού και η χρησιμότητά του είναι τεράστια για μια επιχείρηση που προσδοκά την ανάπτυξή της.

Social Media Officer
Ακριβώς, λοιπόν, επειδή το διαδίκτυο συνεχώς αλλάζει, εξελίσσεται και γίνεται ένα από τα κύρια μέσα προώθησης μιας επιχείρησης, ο υπεύθυνος για τα κοινωνικά δίκτυα ή οι εταιρείες που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες, θα έχουν ως στόχο τους την ορθή προώθηση της επιχείρησης και των προϊόντων/υπηρεσιών της. Από το νέο έτος αυτή η υπηρεσία θα είναι απαραίτητη καθώς θα σηματοδοτεί τη σύνδεση της εταιρείας που θα επιδιώκει τη διαφήμιση, προώθηση με τα υπόλοιπα κανάλια πώλησης που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί ως τώρα. Αυτό από μόνο του θα κάνει την ζωή του πελάτη πιο εύκολη για να ψωνίσει μέχρι λιποθυμίας!!!

Chief Restructuring Officer
Τέλος, η οικονομική κρίση έχει αναδείξει μια νέα θέση με κύριο σκοπό τη διαχείριση των αλλαγών και των νέων δεδομένων. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσλάβουν ένα "Διευθυντή Αναδιοργάνωσης" ούτως ώστε τόσο οι πιστωτές όσο και οι μέτοχοι να αποκτήσουν περισσότερη εμπιστοσύνη στον οργανισμό. Συνήθως, αυτή η θέση απαιτείται από τις μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας μας. Υπάρχουν ωστόσο και επαγγελματικοί σύμβουλοι ή εταιρείες συμβούλων που θα μπορέσουν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα στις παραδοσιακές ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το νέο έτος, όπως ακούμε από πολλούς, θα είναι μια ακόμη δύσκολη χρονιά. Μια χρονιά όμως που δεν θα πρέπει να χαθεί. Οι προοπτικές υπάρχουν και οι δυνατότητες είναι αρκετές. Θα πρέπει, λοιπόν, όλοι μας να δούμε τις ευκαιρίες που προβάλλονται και να τις εκμεταλλευτούμε. Οφείλει τόσο το κράτος όσο και οι ίδιες οι επιχειρήσεις/επιχειρηματίες να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων για να πάμε όλοι ένα βήμα παρακάτω, και αυτές οι έξι θέσεις είναι μια ακόμη λύση.

* O Μιχάλης ΣΥΝΟΔΙΝΟΣ είναι International Business Development & Strategy Consultant

Πηγή: emea.gr