"Στην Ελλάδα βρισκόμαστε στην καλύτερη περίοδο startup χρηματοδότησης ever!"
8/2/2013 Επιχειρηματικότητα  

   

του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Στο 3ο Συνέδριο InfoCom Mobiles & Apps παρευρέθη ο Άγγελος Μαγκλής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ατλαντίς Συμβουλευτική.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Αγγ. Μαγκλής, παρότι οι αποδόσεις των VC's σε Ευρώπη και Αμερική έχουν πέσει τα τελευταία δέκα χρόνια στο μηδέν σε μέσο όρο, η Ελλάδα αυτήν την στιγμή βρίσκεται στην καλύτερη περίοδο από ποτέ για τη χρηματοδότηση μίας νεοφυούς επιχείρησης, μετά την ίδρυση των τεσσάρων Jeremie funds , αλλά και τη λειτουργία "ανεξάρτητων" επενδυτών, όπως πρώην επιχειρηματιών που λειτουργούν ως επενδυτικοί "άγγελοι" ή έτεροι venture capitalists.

Εξασφάλιση χρηματοδότησης

Στην παρουσίασή του, ο Αγγ. Μαγκλής εντόπισε πέντε "συστατικά" για την εξασφάλιση χρηματοδότησης:
- Ύπαρξη καινοτομίας.
- Δραστηριοποίηση σε αναπτυσσόμενο περιβάλλον.
- Ικανή διοίκηση με τεχνογνωσία και προσήλωση στον στόχο.
- Εντοπισμός και ενσωμάτωση νεανικών ομάδων με καινοτόμες ιδέες, ώστε να καταστεί εφικτό το "πάντρεμα" του νεανικού ενθουσιασμού με την τεχνογνωσία και την εμπειρία.
- Εξασφάλιση της κατάλληλης συμβουλευτικής υποστήριξης.

Το "τέλειο" business plan

Κατά την ομιλία του, ο Αγγ. Μαγκλής έδωσε οδηγίες για τη σύνταξη του κατάλληλου "πακέτου" παρουσίασης, το οποίο πρέπει να έχει "υπό μάλης" ο νέος επιχειρηματίας κατά τη συνάντησή του με τους υποψήφιους χρηματοδότες.

Το "πακέτο" αυτό περιλαμβάνει:
- 1 σελίδα Α4 με το executive summary της εταιρείας.
- 1 αρχείο Excel με τα οικονομικά στοιχεία (προβλεπόμενα έσοδα/έξοδα) της εταιρείας.
- 1 αρχείο PowerPoint με το business plan της εταιρείας

Το business plan πρέπει να περιλαμβάνει τις εξής διαφάνειες:
- Το πρόβλημα της αγοράς που καλείται να λύσει η εταιρεία.
- Η λύση που προτείνει.
- Ποιος είναι ο ανταγωνισμός, άμεσος και έμμεσος, και πώς μπορεί να υπερισχύσει αυτού.
- Σε ποια γεωγραφική αγορά απευθύνεται και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της.
- Πώς θα βγάλει λεφτά η επιχείρηση.
- Ποιο είναι το marketing plan.
- Παρουσίαση της ομάδας (όνομα, φωτογραφία, ιστορικό και θέση στην εταιρεία κάθε προσώπου) και εάν μπορεί η ομάδα να παραδώσει αυτό που έχει υποσχεθεί.
- Εάν έχει μπει στο ταμείο της εταιρείας το πρώτο ευρώ και τι έχει κάνει η εταιρεία έως τώρα.
- Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για τα οικονομικά στοιχεία.
- Πόσα χρήματα χρειάζεται η εταιρεία και πως θα τα χρησιμοποιήσει.

Όπως τόνισε ο Αγγ. Μαγκλής, πολύ σημαντικό είναι μία εταιρεία να παρουσιάζει στους υποψήφιους επενδυτές ένα προϊόν ανά business plan.

Eπιπρόσθετα έδωσε και μερικές "μικρές" συμβουλές επιτυχίας προς τους υποψήφιους startupers ώστε να "κερδίσουν" τους υποψήφιους επενδυτές.

Τόνισε πως αυτό που θέλουν να βλέπουν τα VC's είναι business plans για όσο περισσότερο έτοιμα προϊόντα, ενώ δείχνουν ιδιαίτερη "προτίμηση" σε όσα σχέδια είναι "φορτωμένα" με προϋπολογισμένα έξοδα για το μάρκετινγκ της εταιρείας. Επίσης, ανέφερε πως το καλύτερο exit που μπορεί να δηλώσει στο σχέδιό της μία startup είναι η εξαγορά από μία άλλη (ανταγωνιστική κατά προτίμηση) εταιρεία, και όχι μία δημόσια εγγραφή για παράδειγμα, ενώ συμβούλευσε πως για μεγαλύτερη αποτίμηση της εταιρείας βασικό εργαλείο αποτελεί το μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο και όχι η συμμετοχή των επενδυτών στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Τέλος, συνέστησε την προσοχή στη χρηματοδότηση μέσω επενδυτικών "αγγέλων", καθώς μπορεί να δώσουν μεγαλύτερη αποτίμηση σε μία εταιρεία, με αποτέλεσμα να αποτρέψει αργότερα την είσοδο ενός VC fund σε αυτήν.

"Συνταγή" επιτυχίας

Εκτός, όμως, από την χρηματοδότηση, για να μπορέσει να επιτύχει ένας νέος επιχειρηματίας θα πρέπει να συγκεντρώνει και τα εξής χαρακτηριστικά:
- Μία καλή ιδέα.
- Κατάλληλους ανθρώπους.
- Πολύτιμους συνεργάτες.
- Υπομονή/επιμονή/σκληρή δουλειά.
- Άγνοια κινδύνου.

Κρίσιμα σημεία

Στη συνέχεια προσέθεσε έξι κρίσιμα σημεία που πρέπει να έχουν υπόψην τους οι υποψήφιοι startupers στον "δρόμο" προς την επιτυχία:
- Λέμε πάντα την αλήθεια.
- Υπεραισιοδοξία του επιχειρηματία.
- Μαθαίνουμε περισσότερα από τις επιτυχίες μας παρά από τα λάθη μας.
- Δεν επικεντρωνόμαστε στις εύκολες τάσεις της μόδας. Σκεφτόμαστε και αναλύουμε σε βάθος, χαράσσουμε στρατηγική.
- Κινούμαστε γρήγορα.
- Το χρήμα δεν παράγει ταλέντο, αλλά το ταλέντο παράγει πλούτο.\

Πηγή: emea.gr