Η τεχνολογία κάνει καλό!
27/3/2014 Επιχειρηματικότητα  
Η τεχνολογία κάνει καλό!

Του Τάσου Παγκάκη, στέλεχος επιχειρήσεων από το 1988

Εντάξει, η τεχνολογία δεν είναι το χάπι για την πίεση, ούτε λύνει αυτόματα προβλήματα, αλλά στα χέρια νέων, ευφάνταστων ανθρώπων, ναι, κάνει καλό. Με την καλή της χρήση (για καλό σκοπό), γίνεσαι εσύ ο δημιουργός και την υποτάσσεις σαν μαέστρος. Σκέφτεσαι και της λες τι πρέπει να κάνει. Μπορεί και απελευθερώνει αυθάδεις ‒δημιουργικά‒ δυνάμεις, για το πώς θα λύσουν τα μακροχρόνια προβλήματα που εμείς δημιουργήσαμε. Επίσης, σε μαθαίνει, ως έναν πολίτη του κόσμου, πως ό,τι κάνεις είναι για τους πολλούς, κρίνεται άμεσα και δεν μεσολαβούν ενδιάμεσοι. Τέλος, προσφέρει βιώσιμες και συμφέρουσες λύσεις σε πρακτικά προβλήματα λειτουργίας, οργάνωσης και υπηρεσιών σε πολύ καθημερινές λειτουργίες μιας χώρας.

«Technology for Good» λέγεται και μας φέρνει κοντά στην αντιμετώπιση θεμάτων όπως αειφόρος ανάπτυξη, διαφάνεια, καταπολέμηση φτώχειας, εκπαίδευση παντού, παραγωγική εργασία, συστήματα ασφάλειας κλπ. Είναι μέρος του DNA των νεοφυών επιχειρήσεων και αρκετών από τις μεγάλες. Κάποτε ήθελες χρόνια να εκδώσεις ένα βιβλίο, τώρα typing, editing, layout, e-publishing tool γίνονται και σε μια εβδομάδα. Οι νέες επιχειρήσεις που φτιάχνουν σήμερα τα νιάτα όλου του πλανήτη είναι τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του «Technology for Good».

Έριξα μια ματιά στο υλικό της εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν πρόσφατα η Διεύθυνση Συνεργασίας της ΕΕ, η Habitat των Ηνωμένων Εθνών και άλλοι φορείς για την ανάπτυξη των πόλεων. Τα καλά παραδείγματα έρχονται από Ναϊρόμπι, Χαράρε, Μεξικό και πόλεις στην Ινδία και τη ΝΑ Ασία. Όλα ήταν ένα μείγμα δράσης μεταξύ δημοσίων φορέων, ιδιωτικών εταιρειών και κοινοτήτων πολιτών μέσα από τη νέα επιχειρηματικότητα.

Το «Technology for Good» είναι μέρος του DNA των νεοφυών επιχειρήσεων και αρκετών από τις μεγάλες.

Το πρόγραμμα «Κοινότητες στο Μεξικό» είναι μια πλατφόρμα όπου γίνονται, με προτεραιότητα, επενδύσεις στις υποδομές τεχνολογίας σε φτωχές περιοχές για την πρόσβαση στην εκπαίδευση, την πληροφορία και την προβολή εθνοτοπικών στοιχείων. Αυτό το community creation system δίνει αφενός τη δυνατότητα στους πολίτες να εισάγουν πληροφορίες για προϊόντα, εκδηλώσεις, συνταγές, με αποκλειστικό σκοπό την τουριστική προώθηση και αφετέρου να δηλώνουν ανάγκες σε είδη ή υπηρεσίες ώστε να ειδοποιούνται οι κεντρικές υπηρεσίες, κρατικές ή εθελοντικές, για ελλείψεις και την ανάγκη παρέμβασης.

Το Co- Creation Hub ( CcHUB) Νιγηρίας, στο Λάγος (όχι στη Νέα Υόρκη…) είναι μια κοινωνική επιχείρηση που χρηματοδοτήθηκε από κοινότητες, το κράτος και ιδιωτικά πανεπιστήμια. Σκοπός της είναι να προβάλει και να συνδέσει όσους έχουν χρήσιμες ιδέες με τεχνολογικές ή εμπορικές εταιρείες, ώστε να απορροφηθεί αμέσως η καινοτομία και να μπει σε εφαρμογή. Οι ιδέες που αναζητούνται είναι για κοινωνικούς σκοπούς και επίλυση προβλημάτων εγχώριων κοινοτήτων ή / και όσες αφορούν διεθνή προϊόντα, ώστε να συνδέσουν τη χώρα με διεθνείς προορισμούς.

Η Κυβέρνηση της Τζακάρτα ξεκίνησε την παροχή δωρεάν WiFi το 2012 παντού , ώστε αυξάνοντας την πρόσβαση να γεφυρώσει το ψηφιακό χάσμα και να τονώσει την επιχειρηματικότητα. Τα hotspots καλύπτουν όλη την πρωτεύουσα και προσκαλούνται εθελοντικοί φορείς και εταιρείες να προβάλλουν σε κοντινά σημεία χρήσιμες εφαρμογές και υπηρεσίες για τους πολίτες.

Τα σχολεία στη Μόσχα ακολουθούν το εθνικό πρόγραμμα εισαγωγής τεχνολογιών , που εξελίσσεται εδώ και τρία χρόνια, σε εκατοντάδες δράσεις και λειτουργίες. Το πρόγραμμα λέγεται «Comfortable School» και προσφέρει ψηφιακή εγγραφή εξ αποστάσεως, επιλογή και διαμόρφωση σχολικού προγράμματος για εξτρά μαθήματα ή και αθλητικές, πολιτιστικές δράσεις, σχολεία τέχνης ώστε να πιεστεί η εκπαιδευτική κοινότητα να αλλάξει και να μειωθούν τα έξοδα της οικογένειας εκτός σχολείου. Αξιολογούνται τα σχολεία, δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας μπλόγκς και ηλεκτρονικών πλατφορμών επικοινωνίας στα παιδιά, ώστε να ψυχαγωγηθούν και να μάθουν.

Οι εφαρμογές όπως: α) από την Ισπανία η dondeEsta με το οποίο οι γονείς μπορούν να βρίσκουν την τοποθεσία των παιδιών τους, β) από την Αγγλία η Vee24 που επιτρέπει στους πελάτες καταστημάτων να επικοινωνούν με φωνή, video, sms με εκπροσώπους εξυπηρέτησης. Αυτά είναι λίγα μόνο παραδείγματα, τα υπόλοιπα τα αφήνω στη φαντασία σας και στους ανθρώπους εκείνους που θα δημιουργούν για το κοινό καλό με φιλοδοξία και ηθική στάση στη ζωή.

Πηγή: andro.gr