4 βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγεις για να πετύχει η startup σου!
31/3/2014 Επιχειρηματικότητα  
4 βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγεις για να πετύχει η startup σου!

Του Νότη Κουτσούκου

Καλώς ή κακώς, οι πιθανότητες επιτυχίας μιας startup εταιρείας είναι ελάχιστες. Οι περισσότερες «βουλιάζουν» μετά από λίγο καιρό προσπάθειας. Αυτές που πετυχαίνουν όμως γεύονται τα κέρδη και την αμοιβή των κόπων των ιδρυτών τους στο μέγιστο βαθμό. Έτσι εξηγείται και ο ντόρος που γίνεται γύρω από το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει μία startup να διαφέρει και να ακολουθήσει την σωστή πορεία προς την επιτυχία; Ποιες είναι οι βασικές συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσεις για να δεις το όνειρό σου να γίνεται πραγματικότητα; Αυτά τα ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο εν λόγω άρθρο. Πώς; Τονίζοντάς σου 4 συχνά λάθη που κάνουν οι startupers και πρέπει να αποφύγεις οπωσδήποτε!

1. Ο συγκεντρωτισμός

Το πιο συχνό λάθος που γίνεται είναι το φαινόμενο του συγκεντρωτισμού. Οι founders της εταιρείας, στην προσπάθειά τους να διατηρούν τον πλήρη έλεγχο επιμένουν να αναλαμβάνουν οι ίδιοι όλες τις υποχρεώσεις που προκύπτουν. Δυστυχώς, στην εποχή μας κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Είναι σίγουρο πως θα χρειαστείς ικανούς, έμπιστους και συνεπείς συνεργάτες δίπλα σου για να καταφέρεις να πετύχεις. Το θέμα είναι πως θα τους προσεγγίσεις. Αν έχεις το cash flow, τότε η λύση είναι απλή: ΠΡΟΣΛΗΨΗ. Αν όμως τα ταμεία σου είναι άδεια; Τότε τι γίνεται; Αξίζει να μοιράσεις ποσοστό έτσι εύκολα; Προσπαθείς να πείσεις ανθρώπους να σε ακολουθήσουν και να κερδίσουν μαζί σου; Η επιλογή είναι δική σου…

2. Ο φόβος της καινοτομίας

Μία εταιρεία για να πετύχει στην εποχή μας πρέπει να προσφέρει μία καινοτόμα υπηρεσία ή να παράγει ένα καινοτόμο προϊόν. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Το λάθος σε όλη την υπόθεση είναι η λανθασμένη εντύπωση που έχουμε για την λέξη καινοτομία. Πριν την Google υπήρχε η Yahoo. Αυτό δε σημαίνει πως η μηχανή αναζήτησης της Google δεν ήταν κάτι νέο στην αγορά. Διαφορετικά θα γινόταν μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου; Ξεκάθαρα όχι! Για αυτό, καινοτομία δεν είναι μόνο η δημιουργία καινούριου προϊόντος αλλά και ο καινούριος τρόπος προσέγγισης ενός υπάρχοντος προϊόντος.

3. Ο φόβος της ομιλίας

Μία ακόμη λάθος εντύπωση που έχουν πολλοί άνθρωποι είναι ότι φοβούνται να μιλήσουν για την ιδέα και τις σκέψεις τους. Νομίζουν ότι υπάρχει κόσμος εκεί έξω που περιμένει να ακούσει τι έχουν σκεφτεί και να το «τρέξουν» οι ίδιοι. Σίγουρα, είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις αλλά δεν μπορεί να φέρεσαι με τόση μυστικοπάθεια. Αν δεν ανοιχτείς, δε συζητήσεις, δεν πάρεις γνώμη για αυτό που ετοιμάζεσαι να φτιάξεις τότε η αποτυχία είναι σχεδόν βέβαιη!

4. Στεγανά με τους καταναλωτές – πελάτες – χρήστες

Συμβαίνει πολύ συχνά! Μερικές εταιρείες νομίζουν πως αυτοί γνωρίζουν και οι πελάτες όχι. Πόσο λάθος κάνουν… Στην εποχή μας, όπου ο πελάτης – χρήστης είναι η νο1 διαφήμιση για την εταιρεία, η προσέγγιση πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Πρέπει να δίνεται συνεχώς η εντύπωση ότι η εταιρεία είναι εκεί για τον πελάτη της και πάντα πρόθυμη να ικανοποιήσει τα παράπονα και τις απαιτήσεις του. Άλλωστε, τι είναι πιο δυνατό στον επιχειρηματικό κόσμο από μία εταιρεία με χαρούμενους κι ευχαριστημένους πελάτες; Τίποτα!

Πηγή: neopolis.gr