Ένας «έξυπνος» τρόπος να βρεις τον επαγγελματία που χρειάζεσαι
25/7/2014 Επιχειρηματικότητα  
Ένας «έξυπνος» τρόπος να βρεις τον επαγγελματία που χρειάζεσαι

Μια πλατφόρμα online αναζήτησης υπηρεσιών έχει κάνει την εμφάνισή της στην Ελλάδα, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση, ενώ αυξάνει ταυτόχρονα το επίπεδο των υπηρεσιών που μπορεί να λάβει ο εκάστοτε πελάτης.

Πρόκειται για την πλατφόρμα giaola.gr, η οποία φέρνει σε επαφή επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων με τους ενδιαφερόμενους πελάτες με ένα απλό κλικ. Πλέον ανά πάσα ώρα και στιγμή οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν τον επαγγελματία που αναζητούν, την ώρα που τον χρειάζονται, χωρίς να ψάχνουν ώρες σε τηλεφωνικούς καταλόγους ή να τηλεφωνούν σε γνωστούς μήπως και έχουν κάποιο να τους συστήσουν.

Χαρακτηριστικό της πλατφόρμας είναι η διαφάνεια καθώς για κάθε ελεύθερο επαγγελματία υπάρχει ένα προφίλ στο οποίο, πέραν των χρήσιμων πληροφοριών που αφορούν την παροχή υπηρεσιών, υπάρχει και αξιολόγηση των υπηρεσιών από προηγούμενους χρήστες.

O Ιδρυτής και Managing Director του giaola.gr, Δρ. Θάνος Παπαδημητρίου, μιλά στο Fortunegreece.com για τη νέα τάση που καταγράφεται σε ότι αφορά την προσφορά και ζήτηση υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, καθώς επίσης και για τα άμεσα σχέδια επέκτασης του giaola.gr στην Ελλάδα αλλά και σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

image

Κύριε Παπαδημητρίου τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στη δημιουργία του giaola.gr;
Μετά από μια πολύχρονη ακαδημαϊκή και επιχειρηματική πορεία στο εξωτερικό, ήθελα να αξιοποιήσω τις γνώσεις και την εμπειρία που απέκτησα εκεί και να κάνω κάτι στην Ελλάδα. Έτσι το 2012, πιστεύοντας στις ευκαιρίες που υπάρχουν παρά τη δυσμενή οικονομική κατάσταση στη χώρα, αποφάσισα να ξεκινήσω την επιχειρηματική θερμοκοιτίδα mbriyo στην Αθήνα, η οποία επιλέγει, χρηματοδοτεί και υλοποιεί ιδέες.

Μία από αυτές είναι και η ιδέα του giaola.gr, που άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά το 2013 ως απάντηση στις δυσκολίες που είχα αντιμετωπίσει ανακαινίζοντας το σπίτι μου. Και η απάντηση αυτή είναι εν τέλει μία διαδικτυακή πλατφόρμα που φέρνει σε επικοινωνία επαγγελματίες που εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες, με χρήστες που αναζητούν τις υπηρεσίες τους.

Ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες που παρέχονται και ποιο το κόστος χρήσης της πλατφόρμας;
Το giaola.gr, ως πλατφόρμα που συνδέει επαγγελματίες με χρήστες που αναζητούν υπηρεσίες, εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τις δύο πλευρές:

Για τους επαγγελματίες, αφού ολοκληρώσουμε επιτυχώς την εγγραφή και αξιολόγησή τους, δημιουργούμε στη συνέχεια μια προσωπική σελίδα που περιέχει βιογραφικό, φωτογραφίες έργων τους, αξιολογήσεις χρηστών καθώς και τις προσφορές τους. Στην παρούσα φάση, οι διαθέσιμες κατηγορίες επαγγελματιών αφορούν σε υπηρεσίες τεχνιτών για το σπίτι, ομορφιάς (κομμωτές, μανικιουρίστες, αισθητικοί), υγείας και ευεξίας (διατροφολόγοι, γυμναστές) ενώ επίσης παρέχονται υπηρεσίες από φωτογράφους, μάγειρες και τεχνικούς Η/Υ.

Η πλατφόρμα εξυπηρετεί αρχικά την περιοχή της Αττικής και συνεχώς εμπλουτίζεται με νέες κατηγορίες υπηρεσιών, φιλοδοξώντας σύντομα να καλύψει όλη την Ελλάδα και όλες τις ανάγκες για καθημερινές υπηρεσίες: από λογιστές και μεταφραστές μέχρι κηπουρούς και οικιακούς βοηθούς.

Οι χρήστες που αναζητούν υπηρεσίες, συνδέονται δωρεάν μέσω της πλατφόρμας και έχουν τη δυνατότητα να βρουν και να κανονίσουν online ραντεβού με τους επαγγελματίες με δύο τρόπους: είτε αγοράζοντας μία έτοιμη προσφορά που τους ενδιαφέρει ή δημιουργώντας το δικό τους συγκεκριμένο αίτημα, στο οποίο οι επαγγελματίες απαντούν καταθέτοντας προσφορές.

Πόσο εύκολο ήταν να περάσετε από τη θεωρία στην πράξη και να υλοποιηθεί η ιδέα;
Σε κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα, το πιο δύσκολο και καθοριστικό στάδιο δεν είναι η σύλληψη της ιδέας, αλλά η υλοποίησή της. Στην περίπτωση του giaola.gr, πέρα από τις πολυσυζητημένες δυσκολίες που συναντούν όλες τις startups στην Ελλάδα κατά τις συναλλαγές τους με το κράτος, το δυσκολότερο ήταν η στελέχωση της ομάδας. Η στελέχωση μιας καλής ομάδας με ανθρώπους που διαθέτουν συμπληρωματικούς χαρακτήρες και δεξιότητες, απαιτεί χρόνο και υπομονή. Θεωρώ ότι αυτό το έχουμε επιτύχει στο giaola.gr, οπότε η υλοποίηση της ιδέας προχωράει σωστά και με προσήλωση στο στόχο.

Μέχρι στιγμής πόσα μέλη έχουν εγγραφεί;
Τους τελευταίους τρεις μήνες, από τότε δηλαδή που η πλατφόρμα βγήκε επίσημα στον αέρα, έχουν ήδη εγγραφεί και είναι ενεργοί περισσότεροι από 180 επαγγελματίες και 500 χρήστες που αναζητούν υπηρεσίες. Η εγγραφή νέων μελών στην πλατφόρμα αυξάνει συνεχώς με γοργούς ρυθμούς και με μεγάλη ικανοποίηση βλέπουμε καθημερινά να πραγματοποιούνται συναλλαγές.

Πρόκειται κυρίως για άνεργους ή και για ενεργούς επαγγελματίες που βρίσκουν έναν διαφορετικό δίαυλο για να επικοινωνήσουν τη δουλειά τους;
Η πλειοψηφία των επαγγελματιών που συμμετέχουν στην πλατφόρμα είναι ήδη ενεργοί και έμπειροι επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν επιλέξει το giaola.gr προκειμένου να προβάλλουν τη δουλειά τους σε ένα ευρύτερο κοινό, να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση και να αποκτήσουν αξιολόγηση και συστάσεις που θα τους βοηθήσουν να ξεχωρίσουν στην κατηγορία που δραστηριοποιούνται.

Υπάρχουν όμως, και είναι ευπρόσδεκτοι, και οι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι επαγγελματίες, οι οποίοι μπορούν πολύ γρήγορα να καταξιωθούν στην πλατφόρμα μας αρκεί να κερδίσουν θετικές αξιολογήσεις και συστάσεις από τους χρήστες. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, έχει προβληθεί από τα μέσα ότι το giaola.gr είναι η πλατφόρμα που ήρθε για να συνεισφέρει στην καταπολέμηση της ανεργίας που δοκιμάζει τελευταία τη χώρα.

Ποια ήταν η αντίδραση του κόσμου όταν η πλατφόρμα τέθηκε σε λειτουργία; Θεωρείτε ότι οι Έλληνες απευθύνονται στην εξεύρεση ελεύθερων επαγγελματιών μέσω διαδικτύου ή είναι μια μόδα που τώρα έχει αρχίσει να υιοθετείται;
Ο κόσμος, όπως και τα μέσα, έχουν κυριολεκτικά «αγκαλιάσει» την πλατφόρμα. Όσο περισσότερο διαδίδεται η χρήση της, τόσο μεγαλύτερης αποδοχής και υποστήριξης τυγχάνει. Οι Έλληνες είναι πλέον εξοικειωμένοι με τη χρήση του Internet και σύμφωνα με έρευνες που έχουμε διεξάγει, συνηθίζουν ολοένα και περισσότερο να αγοράζουν όχι μόνο προϊόντα αλλά και υπηρεσίες μέσω αυτού. Μαθαίνουν μάλιστα να γίνονται και πιο απαιτητικοί καταναλωτές επιζητώντας πρόσβαση σε αξιολογήσεις προκειμένου να αποφασίσουν. Δεν πρόκειται επομένως για μόδα που ήρθε για να φύγει, αλλά για τη νέα τάση η οποία θα επηρεάσει και θα διαμορφώσει την καθημερινότητά μας στα επόμενα χρόνια.

Υπάρχουν αντίστοιχες πλατφόρμες στην ελληνική αγορά και αν ναι με ποιο τρόπο διαφοροποιείστε απέναντι στον ανταγωνισμό;
Υπάρχουν λίγες αντίστοιχες πλατφόρμες στην ελληνική αγορά, το giaola.gr όμως διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από αυτές. Καταρχήν, αποτελεί ένα οne-stop shop, μία πλατφόρμα δηλαδή όπου ο χρήστης θα μπορεί να βρει όλες τις κατηγορίες καθημερινών υπηρεσιών που χρειάζεται.

Επιπλέον, όπως έχει προαναφερθεί, τα προφίλ των επαγγελματιών φτιάχνονται εξολοκλήρου από εμάς, με αποτέλεσμα οι χρήστες μας να αισθάνονται ασφαλείς όταν επιλέγουν πρόσωπα και υπηρεσίες.

Τέλος, σε σχέση με τις εφαρμογές και την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε, έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην απλότητα και χρηστικότητα της πλατφόρμας, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνουν καθημερινά οι χρήστες μας. Για παράδειγμα, η δυνατότητα εύρεσης και διαπραγμάτευσης της αμοιβαίας (για επαγγελματία και πελάτη) καλύτερης ώρας και ημέρας για την πραγματοποίηση μιας υπηρεσίας είναι μοναδική, καθώς γίνεται ηλεκτρονικά μέσω απλής και σύντομης διαδικασίας.

Πώς βλέπετε το giaola.gr σε λίγα χρόνια από σήμερα; Ποια τα άμεσα σχέδιά σας;
Τα άμεσα σχέδιά μας είναι καταρχήν η επέκταση του giaola.gr σε ολόκληρη την Ελλάδα και η εξυπηρέτηση όλων των κατηγοριών παρεχόμενων υπηρεσιών από τους επαγγελματίες μας.

Σε δεύτερη φάση επιδιώκουμε να εισέλθουμε και στις αγορές του εξωτερικού, σε μεγάλες πόλεις που παρουσιάζουν ενδιαφέρον από πλευράς πυκνότητας πληθυσμού και ανάγκης εξυπηρέτησης καθημερινών υπηρεσιών.

Φιλοδοξία μας είναι το giaola.gr σε λίγα χρόνια από σήμερα, να αποτελεί τη φυσική επιλογή των καταναλωτών σε Ελλάδα και εξωτερικό προκειμένου να αγοράσουν οποιουδήποτε είδους καθημερινή υπηρεσία εύκολα, αξιόπιστα και με ασφάλεια.

Πηγή: fortunegreece.com