Τι πρέπει να γνωρίζεις για τα επιχειρηματικά μοντέλα - Μέρος Β'
15/1/2015 Επιχειρηματικότητα  
Τι πρέπει να γνωρίζεις για τα επιχειρηματικά μοντέλα - Μέρος Β'

Γράφει η Σουσάνα Κάλφα

Στο πρώτο μέρος του άρθρου αυτού, ορίσαμε τι είναι επιχειρηματικό μοντέλο και κάποια βασικά βήματα που είναι απαραίτητο να ακολουθήσεις για να μπορέσεις να το προσδιορίσεις.

Σε αυτό το άρθρο, θα σου δώσω και άλλες πληροφορίες, κάποια ενδιαφέροντα συμπεράσματα αλλά και μια ενδιαφέρουσα πρόταση για να δεις ίσως να βγαίνει περισσότερο αποτέλεσμα από τις προσπάθειες σου.

ΒΗΜΑ 3

Το πρώτο πράγμα που κατέγραψες ήταν τα προιόντα και τις υπηρεσίες που έχεις προς διάθεση και επίσης το κόστος τους.

  • Ιδανικά πόσα από αυτά θα μπορούσες να παράγεις ανά βδομάδα;
  • Ιδανικά πόσα από αυτά θα μπορούσες να διαθέσεις;
  • Πολλαπλασίασε το κόστος Χ τις πωλήσεις που θα ήθελες ιδανικά να πετύχεις.


Το νούμερο που θα βγάλεις είναι το ιδανικό εισόδημα που θα ήθελες να έχεις με βάση αυτά που μπορείς να παράγεις και με τον τρόπο που θα ήθελες να τα πουλήσεις. Το νούμερο αυτό είναι πολύ σημαντικό!

Συσχέτισε το παραπάνω εισόδημα με τα κόστη που έχεις καταγράψει στο πρώτο μέρος του άρθρου .

Πώς το βλέπεις; Αξίζει ο κόπος και η προσπάθεια σου;

Έχει νόημα να ακολουθήσεις αυτήν την στρατηγική;

Τα χρήματα που θα έβγαζε με αυτό το μοντέλο η επιχείρηση σου είναι επαρκή;

Σε τρομοκράτησε αυτό το νούμερο; Μπορείς να αλλάξεις κάτι;

ΒΗΜΑ 4

Όπως είπα και παραπάνω αυτό το νούμερο είναι πολύ σημαντικό μαζί με τους συσχετισμούς που μπορείς να κάνεις. θα μπορούσες να βγάλεις τα εξής συμπεράσματα:

  • Αν το νούμερο αυτό ήταν αρκετά ψηλό: μπορεί να αισθάνεσαι ότι έχεις κερδίσει το λόττο. Πως όμως θα κάνεις όμως αυτό το νούμερο πραγματικότητα; Μπορείς να προσεγγίσεις περισσότερους πελάτες; Μπορείς να προσεγγίσεις, πολλούς από τους ιδανικούς σου πελάτες; Μπορείς να χρησιμοποιήσεις με αποδοτικό τρόπο τα κανάλια επικοινωνίας με το κοινό σου; Μπορείς να βελτιώσεις την ποιότητα και την αξία αυτών που προσφέρεις στους πελάτες σου;
  • Αν το νούμερο αυτό είναι πολύ χαμηλό : μπορεί να αισθάνεσαι ότι κυνηγάν ανεμόμυλους όπως ο Δον Κιχώτης και είσαι στα πρόθυρα να εγκαταλείψεις. Πριν το κάνεις αυτό, μήπως θα μπορούσες κάτι να αλλάξεις ώστε όλο το εγχείρημα να είναι πιο βιώσιμο; Πχ μήπως μπορείς να αυξήσεις την τιμή του μαζί με την υπεραξία που προσφέρεις στο κοινό σου; Μήπως μπορείς να χαμηλώσεις το κόστος, χρησιμοποιώντας outsourcing υπηρεσίες ή παραγωγή κομματιού του προϊόντος; Μήπως μπορείς να δημιουργήσεις ένα πιο φιλικό προς το κοινό προιόν που θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις σου;
  • Αν το νούμερο είναι λιγάκι χλιαρό : μπορεί να σκέφτεσαι ότι δεν σε ενθουσιάζουν τα νούμερα και είσαι στο demi για να το αφήσεις αλλά και πάλι έχεις κάνει τόσο κόπο χμμ.. Μήπως υπάρχουν ευκαιρίες εκεί εξω που δεν έχεις εκμεταλλευτεί; Μήπως πρέπει να δημιουργήσεις και να διατυπώσεις ένα καλύτερο και πιο ακαταμάχητο value proposition και καλύτερη προσφορά; Μήπως μπορεί να κάνεις στρατηγικές συνεργασίες που θα ωφελούσαν όλο το εγχείρημα και με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούνται καλύτερη συνταγή για την πορεία της επιχείρησης;


Τέλος, θα μοιραστώ μαζί σου μια σκέψη-που θεωρώ ότι είναι η μυστική συνταγή για όποιο επιχειρηματικό μοντέλο και αν επιλέξει κάποιος να ακολουθήσεις.
Αυτό που κάνει μια επιχείρηση πραγματικά να ακμάζει είναι ο τρόπος που τα κανάλια επικοινωνίας, οι δραστηριότητες, τα τμήματα της αγοράς συνδυάζονται και συνδέονται ώστε σε βάθος χρόνου να προσφέρουν όλο και μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στους πελάτες επιτυγχάνοντας επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Η βάση είναι να έχεις στο μυαλό σου ότι όλη σου η στρατηγική πρέπει να διαμορφώνεται με τέτοιον τρόπο ώστε να παρέχει όλο και υψηλότερα επίπεδα αξίας στο κοινό με το πιο κερδοφόρο τρόπο.

Πηγή: epixeiro.gr