Facebook Engagement: Παιχνίδι για γερούς λύτες
2/9/2015 Marketing - Digital Marketing  
Facebook Engagement: Παιχνίδι για γερούς λύτες

Γράφει ο Τάσος Βελιάδης*

Τα τελευταία χρόνια έχουμε πλέον σταματήσει να κυνηγάμε μανιωδώς τα likes και έχουμε αρχίσει να μετράμε KPI’s, τα οποία αξίζουν περισσότερο και είναι πολύ πιο σημαντικά από το πόσοι χρήστες έχουν κάνει απλά like σε μία σελίδα. Δύο από τα βασικότερα KPI’s είναι το r each του περιεχομένου μας (δηλαδή πόσα άτομα βλέπουν το περιεχόμενο που θα δημιουργήσουμε ) και το engagement (πόσα άτομα από αυτούς που είδαν το περιεχόμενό μας, ασχολήθηκαν πραγματικά με αυτό).

Για εμένα το βασικότερο KPI είναι το engagement. Όσο μεγαλύτερο engagement έχετε σε μία σελίδα, τόσο μεγαλύτερο reach θα έχετε, αλλά κυρίως τόσο περισσότερες πιθανότητες θα έχει ο καταναλωτής να θυμηθεί το προϊόν σας στο ράφι του Super Market και τελικά να το αγοράσει.

Αν λοιπόν ακόμα χρησιμοποιείτε εικόνες από τη Google για να δημιουργήσετε περιεχόμενο ή αν απλά δημιουργείτε posts, τα οποία δεν έχουν κάποια πραγματική σχέση με το brand σας, ή με τις αξίες του, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε τη στρατηγική σας.

Πριν ξεκινήσετε να δημιουργείτε posts είναι βασικό να γνωρίζετε πάνω απ΄ όλα πολύ καλά το brand σας και μετά να μπείτε στη διαδικασία να δημιουργήσετε τη στρατηγική περιεχομένου σας.

Εκτός λοιπόν από την ώρα που θα κάνετε το κάθε post, καθώς και το κοινό που θα στοχεύσετε, είναι βασικό να δούμε μερικούς ακόμα παράγοντες που επηρεάζουν και αυξάνουν κατά πολύ το engagement με το κοινό σας.

  1. Δοκιμάστε το User Generated Content

Τον τελευταίο καιρό έχουμε συνηθίσει να μιλάμε κατά κύριο λόγο ως brand, ξεχνώντας ότι οι καταναλωτές μας είναι στο Facebook για να μιλήσουν για εμάς και να μας βοηθήσουν παράγοντας εκείνοι περιεχόμενο για το brand μας.

Δώστε τους την ευκαιρία να δημιουργήσουν εικόνες, βίντεο ή ακόμα και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τα προϊόντα σας. Εκμεταλλευτείτε όλο αυτό το υλικό δημιουργώντας μετά posts με το δικό τους περιεχόμενο. Εκτός πλέον από μοναδικό, το περιεχόμενο θα είναι και αρκετά διαφορετικό από αυτά που έχετε συνηθίσει να postάρετε μέχρι τώρα, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο το engagement με τον κόσμο κάνοντας κι άλλους χρήστες να ασχοληθούν πραγματικά με το προϊόν σας.

  1. Δώστε βάση στην ποιότητα των φωτογραφιών

Πλέον δεν αρκεί απλά να μη βρίσκουμε περιεχόμενο από την Google και να αγοράζουμε φωτογραφίες από κάποια image bank. Μετά από τόσα χρόνια ο κόσμος έχει κουραστεί να βλέπει τα ίδια πράγματα από διαφορετικά brands. Φροντίστε επομένως να δώσετε βάση στην ποιότητα του περιεχομένου σας. Δημιουργήστε δικές σας μοναδικές εικόνες με επίκεντρο το brand ή τις αξίες του. Μην αρκεστείτε μόνο στο να ανεβάσετε μια φωτογραφία. Όσο ποιοτική και αν είναι, αν δεν δίνει κάτι διαφορετικό και πάντα σύμφωνο με το brand, δε θα καταφέρετε να αυξήσετε το engagement, ή δε θα καταφέρετε μακροπρόθεσμα να δημιουργήσετε δέσιμο με το κοινό σας.

  1. Δημιουργήστε events και phygital ενέργειες

Εκμεταλλευτείτε τα events σας για να δημιουργήστε πλούσιο υλικό σε φωτογραφίες και βίντεο, το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε posts για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμα καλύτερα μπορείτε να δημιουργήσετε activations, τα οποία τρέχουν τόσο στο digital περιβάλλον όσο και στο φυσικό και σας βοηθούν να έχετε συνεχώς νέο και μοναδικό περιεχόμενο. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι το Chester Van που δημιουργήσαμε για τα νέα Cheetos XXL της Tasty Foods.

  1. Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό

Είναι μεγάλης σημασίας να μελετήσετε τις ενέργειες και τις σελίδες του ανταγωνισμού. Μιλήστε με την εταιρία που σας τρέχει τα social media και ζητήστε ένα αναλυτικό report από τις σελίδες των ανταγωνιστών. Δείτε τι ενέργειες τρέχουν, τι περιεχόμενο ανεβάζουν και φροντίστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε. Παρόλο που το βίντεο έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας μέσω του Facebook, πολύ λίγα brands δημιουργούν καθημερινό περιεχόμενο βασισμένο σε βίντεο προκειμένου να αυξήσουν το engagement. Αν το βίντεο σας είναι δημιουργικό μπορείτε να αυξήσετε τόσο το shareability όσο και το virality της σελίδας σας πολύ πιο εύκολα απ’ ότι με τη χρήση μιας εικόνας.

  1. Χρησιμοποιείστε in f luencers και ambassadors του brand σας

Υπάρχουν άτομα στο digital περιβάλλον που τα ακολουθεί μεγάλη μερίδα κόσμου. Μπορείτε λοιπόν να χρησιμοποιήσετε κάποιον influencer, ο οποίος είναι σχετικός με το brand και τις αξίες του και να τον βάλετε να δημιουργήσει εκείνος περιεχόμενο τόσο για τη σελίδα σας όσο και για τη δική του. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρετε να αξιοποιήσετε το κοινό του και να αυξήσετε τόσο το reach σας, όσο και το engagement, αφού το κοινό που τον ακολουθεί θα έρθει και στη δική σας σελίδα. Επίσης έχει παρατηρηθεί πως πλέον οι χρήστες εμπιστεύονται πολύ πιο ευκολά έναν ειδικό παρά ένα brand που κάνει συνεχώς διαφήμιση των προϊόντων του.

  1. Δημιουργήστε μία στρατηγική προώθησης των post σας

Αναπόσπαστο κομμάτι του Facebook αποτελεί και η σωστή χρήση της διαφήμισης. Είναι πολύ ωραίο να δημιουργούμε περιεχόμενο για τις σελίδες μας, αλλά είναι πολύ βασικό να το βλέπει και ο κόσμος. Μια στρατηγική χρήση promoted posts με σωστό targeting είναι ικανή να αυξήσει θεαματικά τα αποτελέσματα του περιεχομένου σας, αλλά και των πωλήσεων σας, ειδικά όταν διαφημίζετε εκπτώσεις και προσφορές. 

*Ο Τάσος Βελιάδης έχει 5 χρόνια εμπειρία στην οnline διαφήμιση και έχει εργαστεί για διεθνή brands καθορίζοντας την online στρατηγική τους. Ως Business Unit Director της socialab φέρνει καθημερινά μετρήσιμα αποτελέσματα στους πελάτες με τις ιδέες του. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καμπάνιες που έχουν όχι μόνο ακουστεί αλλά και κέρδισαν διεθνή προβολή και διακρίσεις.

Πηγή: suit.gr