Πώς να χρησιμοποιήσεις τους στόχους της επιχείρησής σου σαν πυξίδα;
10/1/2013 Επιχειρηματικότητα  
Πώς να χρησιμοποιήσεις τους στόχους της επιχείρησής σου σαν πυξίδα;

Γράφει η Τζιλ Δούκα

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες, ξεκινάμε την νέα χρονιά με νέες ιδέες και στόχους. Καθώς προχωρούν οι ημέρες,σιγά σιγά ξεφουσκώνουμε από τον ενθουσιασμό, ακούμε ή λαμβάνουμε email με κάμποσα όχι και γυρνάμε στις παλιές μας συνήθειες.

Τι συμβαίνει; Πολλοί πελάτες μου λένε, δεν έχω κίνητρο, νιώθω ότι όλα είναι δύσκολα. Ναι, όλα μπορεί να φαίνονται δύσκολα. Μπορεί όμως να τα δεις και με ενθουσιασμό. Αυτό που σου προτείνω σαν πρώτο βήμα είναι να ξεκινήσεις με το τέλος στο μυαλό σου. Το Begin with the end in mind είναι μια από τις βασικές αρχές του S. Covey ο οποίος είναι μια από τις μεγαλύτερες μορφές ηγεσίας που έχει γνωρίσει ο πλανήτης.

Που θέλεις να φτάσεις, τι θέλεις να πετύχεις ; Ξεκίνα με αυτό. Μην αναλώνεσαι στο πως, ποιος και μην βλέπεις όλα τα εμπόδια. Κάνε ξεκάθαρο το όραμά σου. Είναι σημαντικό ο στόχος να είναι κάτι που θέλεις να πετύχεις πολύ. Να σου κάνει την ζωή καλύτερη και στη διαδρομή να γίνεις καλύτερος άνθρωπος. Ο ίδιος ο στόχος πρέπει να σε «ανεβάζει». Όχι τα παρελκόμενα αυτού. Και εξηγούμαι: θέλω οι πωλήσεις στο επόμενο τρίμηνο να είναι 200.000 ευρώ. Γιατί το θέλεις αυτό; Γιατί θέλω να μετακομίσω, να αγοράσω καινούργιο αυτοκίνητο κτλ. Το να θέσεις τις πωλήσεις στις 200.000 είναι κάτι που σε εξιτάρει; Εμένα προσωπικά καθόλου. Αυτό που με ανεβάζει είναι να κάνω 8 σεμινάρια και να μιλήσω σε πάνω από 2500 άτομα ώστε να μοιραστώ το μήνυμα μου. Να διαθέσω πάνω από 600 dvd ώστε ο κόσμος να δει την στοχοθέτηση με άλλα μάτια κτλ. Και για να μην παρεξηγηθώ: o στόχος κάθε επιχείρησης είναι η κερδοφορία. Όμως είναι πολύ σημαντικό να δένεις τα νούμερα με πράξεις, προϊόντα, αποτελέσματα που "μιλάνε" σε εσένα.

Σου προτείνω να καταγράψεις τι είναι αυτό που κάνεις στην επιχείρησή σου και σου αρέσει πολύ, ποια είναι τα αποτελέσματα μέσα από τα οποία βγαίνει η μοναδικότητά σου. Θέσε για τους επόμενους 3 μήνες (η βραχυπρόθεσμη στοχοθέτηση σε καιρούς μεγάλων αλλαγών έχει επιστημονικά αποδειχθεί πολύ πιο αποτελεσματική) τρόπους που θα εκφράσεις τα μοναδικά χαρακτηριστικά σου μέσα από την επιχείρησή σου. Είναι πωλήσεις, product development, strategic management, new ventures, οτιδήποτε σε εκφράζει και το κάνεις πολύ πολύ καλά. Όταν διαβάζεις τον στόχο σκέπτεσαι, ναι, αν το πετύχω αυτό θα είναι κάτι που θα μου δώσει πολύ μεγάλη ικανοποίηση! Αν δεν σου έρχεται αυτή η σκέψη στο μυαλό, ανέβασε την ένταση του στόχου. Πρόσθεσε κάτι καινούργιο. Τα μέτρια συναισθήματα θα σου φέρουν μέτρια αποτελέσματα. Και εσύ είσαι για τα σπουδαία, τα μεγάλα σωστά; Καλή επιτυχία!

Πηγή: epixeiro.gr