Σε βοηθάμε να «βαφτίσεις» την Startup σου!
23/7/2013 Συμβουλές καριέρας - Σταδιοδρομία   Επιχειρηματικότητα  
Σε βοηθάμε να «βαφτίσεις» την Startup σου!

Αν δεν ασχοληθείς με τον δημόσιο τομέα ή αν δεν αφιερώσεις όλη σου τη ζωή στο σερβίρισμα του καφέ τότε είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσεις την δυσκολία που περιγράφω παρακάτω.

Είτε δημιουργείς ένα συγκρότημα με τους φίλους σου, είτε ένα προϊόν με την ομάδα εργασίας της σχολής σου είτε ακόμα και τη δική σου εταιρεία μία από τις πρώτες προκλήσεις που θα συναντήσεις είναι η εύρεση του κατάλληλου ονόματος. Μπορεί να φαντάζει απλό και εύκολο αλλά δεν είναι καθόλου. Για παράδειγμα, σκέψου πως θα ονόμαζες ένα μαγαζί που πουλάει χειροποίητα γυναικεία κοσμήματα…

Επειδή είμαι σίγουρος πως αν το σκεφτείς λίγο δε θα βρίσκεις λύση και θα αρχίσεις να τσαντίζεσαι. Πάρε μία βαθιά ανάσα και ακολούθησε συγκεκριμένα βήματα τα οποία θα σε βοηθήσουν αρκετά…

1. Κατέγραψε σχετικές λέξεις κλειδιά

Το όνομα της εταιρείας σου πρέπει να έχει σχέση με αυτό το οποίο προσφέρεις στους πελάτες σου. Αλλιώς έχεις βρεθεί πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό σου προτού καν ξεκινήσεις. Πάρε ένα τεφτέρι λοιπόν και ξεκίνα να γράφεις λέξεις σχετικά με το προϊόν σου. Όσες περισσότερες τόσο καλύτερο.

2. Άλλαξέ τους τα φώτα

Έχεις συγκεντρώσει έναν ικανό αριθμό σχετικών λέξεων; Για παράδειγμα 100; Τέλεια! Τώρα ήρθε η ώρα για το δημιουργικό παιχνίδι. Ξεκίνα να παίζεις με τις λέξεις, να τους αλλάζεις θέσεις, να τους προσθέτεις ή να τους αφαιρείς συλλαβές, να ανακαλύπτεις λογοπαίγνια και ένα σωρό τέτοιες χαζομάρες. Φτιάξε ονόματα που φέρνουν περισσότερο στην αγγλική γλώσσα και ονόματα που ταιριάζουν σε κάτι ελληνικό. Κατέληξε σε 5-6 επιλογές και είμαστε οκ για αυτό το στάδιο.

3. Αχ αυτή η Google

Είτε το δέχεσαι είτε όχι το διαδίκτυο θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Θέλεις λοιπόν σύμμαχό σου την Google και το Facebook. Από αυτά τα 5-6 ονόματα που κατέληξες προηγουμένως, δες ποια είναι πιθανότερο να αναζητηθούν συχνότερα στην γνωστή μηχανή αναζήτησης. Κάτι τέτοιο θα σου προσφέρει δυνατότητες που ούτε καν μπορείς να φανταστείς. Επίσης δες ποιο είναι αρκετά εύηχο και εύκολο για να γίνει πετυχημένο fanpage στο Facebook.

4. Διαθέσιμο Domain

Το στάδιο το οποίο μπορεί να σε πληγώσει περισσότερο από κάθε άλλο. Μπορεί να έχεις βρει ένα καταπληκτικό όνομα, το οποίο να αποτελεί από μόνο του το 30% της επιτυχίας. Τι να το κάνεις όμως αν αυτό είναι «πιασμένο» από κάποια άλλη εταιρεία ή ιστοσελίδα του διαδικτύου; Ετοιμάσου να φας χαστούκια λοιπόν και να απορρίψεις τρομερές ιδέες που πιθανόν να έχεις…

5. Just ask

Βρήκες 100 λέξεις κλειδιά. Έπαιξες μαζί τους και έφτιαξες 5 ονόματα. Τα 4 από αυτά είναι high potential στην Google. Μόνο το ένα έχει κατειλημμένο domain name. Απομένουν τρία τέλεια και υπέροχα ονόματα από τα οποία δεν μπορείς να επιλέξεις ένα. Πρόσεξε όμως έναν σημαντικό παράγοντα. Όλες οι ιδέες είναι δικές σου και είναι λογικό να νιώθεις «δεμένος» με αυτές. Η λύση είναι απλή. Ρώτα κοντινά σου πρόσωπα, άτομα στα οποία έχεις εμπιστοσύνη, ποιο θα διάλεγαν. Οι ψυχροί είναι και οι καλύτεροι κριτές…

6. Bonus point

Τελειώνοντας να θυμάσαι ένα πράγμα για την ονομασία. Κάτι πολύ πετυχημένο είναι μικρό, εύκολο στην ομιλία και άσχετο αλλά συνάμα τόσο σχετικό με την εταιρεία σου. Παράδειγμα η Apple. Μας έχουν κάνει σε σημείο να ακούμε Apple και οι σκέψεις που μας έρχονται με τη σειρά να είναι οι εξής: 1. iPhone, 2. iPad, 3. iPod, 4. Jobs 5. Macbook, 6. iMac …7. Μήλο

Πηγή:neopolis.gr