Πόσο «Fortune» είναι η επιχείρηση σου;
25/7/2013 Επιχειρηματικότητα  
Πόσο «Fortune» είναι η επιχείρηση σου;

O μαγικός συνδυασμός για να μπορέσει μια εταιρεία να περάσει το κατώφλι της λίστας των 500 επιχειρήσεων του Fortune περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους. Σίγουρα δεν είναι εύκολο και μπορεί να μην είναι ποτέ εφικτό για κάποιες εταιρείες να φτάσουν σε ανάλογα μεγέθη εταιρειών κολοσσών της λίστας κατά την διάρκεια της λειτουργίας τους. Όμως ποια είναι εκείνα τα μυστικά του management που διέπουν τη στρατηγική των κορυφαίων επιχειρήσεων στο κόσμο και τα οποία θα μπορούσαν να δείξουν το δρόμο της επιτυχίας προσαρμοσμένα στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης;

Πάμε να τα δούμε, μέσα από τα «μάτια» του Fortune.com:

1) Προσαρμοστικότητα (Adaptability)

H επιχείρηση που κερδίζει είναι αυτή που καταφέρνει και αλλάζει, όταν το απαιτούν οι συνθήκες. Η προσαρμογή στο μακρο και μικρο – οικονομικό περιβάλλον είναι στρατηγικής σημασίας και χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι εταιρείες κολοσσοί όπως η IBM και η General Electric.

Η IBM στα πρώτα χρόνια της ζωής της παρήγαγε ζυγαριές για κρέατα, μηχανές άλεσης του καφέ και ρολόγια που μετρούσαν τις βάρδιες στα εργοστάσια, ενώ η General Electric έφτιαχνε υπολογιστές και κανόνια…

2) Το να βλέπεις μακροπρόθεσμα (long term focus)

Οι επενδυτές ανταμείβουν τις εταιρείες που βλέπουν μπροστά και είναι προσανατολισμένες σε αποφάσεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Amazon, η οποία αν και συχνά ανακοινώσει χαμηλά ή και καθόλου κέρδη , οι επενδυτές συνεχίζουν να ποντάρουν στη μετοχή της προσδοκώντας μεγαλύτερα κέρδη στο μέλλον.

3) Προτεραιότητα είναι οι εργαζόμενοι (People Priority)

Οι περισσότερες εταιρείες την αναφέρουν ως βασική, αλλά λίγες το εφαρμόζουν στη πράξη. Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να εξασφαλίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για μια επιχείρηση. Η Google φημίζεται για την αυστηρότητα της στο θέμα των προσλήψεων νέων εργαζομένων, αλλά και για τα προνόμια που παρέχει σε κάποιον εφόσον τα καταφέρει και μπει στην εταιρεία.

4) Δυνατές ιδέες (Strong ideas over financial capital)

Δεν ήταν πάντα αλήθεια αλλά στο σημερινό παγκόσμιο επιχειρείν, μπορείς να «χτίσεις» μια επιτυχημένη εταιρεία με λιγότερα κεφάλαια αλλά με περισσότερες ιδέες.

Η Apple κατάφερε κυρίως μέσα από την καινοτομία και τις νέες ιδέες να μεγαλώσει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, ενώ στο ίδιο δρόμο της φαντασίας και της δημιουργικότητας βαδίζουν επιχειρήσεις όπως η 3Μ , η Walt Disney και η Coca Cola.

5) Συνεχής ανάπτυξη (Non Stop Growth)

Μεγάλες εταιρείες κατρακύλησαν στην λίστα Fortune, καθώς δεν κατάφεραν να διατηρήσουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης , ενώ άλλες μικρότερες μπόρεσαν και διατήρησαν ή βελτίωσαν τη θέση τους από το 1955, όταν και ξεκίνησε η συγκεκριμένη λίστα.

Οι απαντήσεις στις παραπάνω προκλήσεις για κάθε εταιρεία μπορεί να μην οδηγήσουν στην είσοδο στην λίστα Fortune, αλλά σίγουρα θα οδηγήσουν πιο κοντά στην επιτυχία και στη βιωσιμότητα τους.

Πηγή:fortunegreece.com