Κάνε την επιχειρηματική σου ιδέα να πετύχει
7/8/2013 Συμβουλές καριέρας - Σταδιοδρομία   Επιχειρηματικότητα  
Κάνε την επιχειρηματική σου ιδέα να πετύχει

Tα πέντε «κλειδιά» για να αντιληφθείς εγκαίρως αν το σχέδιό σου είναι το ένα (ανάμεσα σε χιλιάδες) που μπορεί να προχωρήσει.

Στην Ελλάδα της κρίσης και της σωρευτικής ύφεσης, όλο και περισσότεροι στρέφονται στην λύση της επιχειρηματικότητας, ως απάντηση στην ανεργία και την πτώση των μισθών. Νέες ιδέες, startups , επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες συνθέτουν τις επιλογές. Ποια είναι όμως τα κριτήρια που δείχνουν αν μια επιχειρηματική ιδέα θα καταφέρει να περάσει το πρώτο στάδιο της εισαγωγής, το οποίο είναι και συνήθως θνησιγενές για τις περισσότερες νέες εταιρείες;

1.Είσαι παθιασμένος με την ιδέα;

Πολλοί επιχειρηματίες ξεκινούν έχοντας στόχο απλώς να κερδίσουν χρήματα. Κανείς από τους πραγματικά επιτυχημένους, όμως, δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Πρέπει να πιστεύεις πραγματικά σε αυτό που κάνεις και να είσαι διατεθειμένος να του αφιερωθείς ολοκληρωτικά. Και αυτό συμβαίνει μόνο με κάτι που σε παθιάζει.

2. Είναι το προϊόν σου πραγματικά ξεχωριστό;

Διαφοροποίηση είναι η λέξη «κλειδί». Αν αυτό που πουλάς υπάρχει ήδη, φρόντισε να έχει τη διαφορά που… κάνει τη διαφορά. Η χαμηλότερη τιμή δεν μπορεί να είναι το μόνο σου πλεονέκτημα, αφού δεν θα μπορείς να τη διατηρήσεις για πάντα. Πρέπει να πείσεις τους υποψήφιους πελάτες ότι αγοράζουν κάτι που δεν υπάρχει πουθενά. Και, φυσικά, να το πιστεύεις και ο ίδιος.

3. Μπορεί το προϊόν να παραχθεί μαζικά;

Στην εποχή μας αυτό είναι όλο και πιο εύκολο, ειδικά αν μιλάμε για ψηφιακά προϊόντα. Αν μιλάμε για υπηρεσία, το ερώτημα αλλάζει σε «πόσους πελάτες μπορώ να εξυπηρετήσω προτού ζητήσω βοήθεια;».

4. Ξέρεις καλά το αντικείμενο;

Δεν νοείται επιχειρηματίας που να μην γνωρίζει σε βάθος τον τομέα όπου πάει να δραστηριοποιηθεί. Δεν ανοίγεις εταιρεία software αν δεν ξέρεις προγραμματισμό, όπως δεν ανοίγεις εστιατόριο αν δεν έχεις ιδέα από μαγειρική. Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζεις επαρκώς οικονομικά, μπίζνες, φορολογικά, ασφαλιστικά κ.λπ. Στο πρώτο κρίσιμο διάστημα δεν θα μπορείς να πληρώνεις έναν μικρό στρατό λογιστών και συμβούλων.

5. Θα σου κοστίσει ένα λογικό ποσό;

Ακόμα και αν έχεις κάποια χρήματα στην άκρη, δεν θέλεις να τα διαθέσεις όλα τις πρώτες εβδομάδες ή μήνες. Η ανάπτυξη κοστίζει και πολλές φορές συμφέρει να παρέχεις κάποια παρεμφερή υπηρεσία με τα έσοδα να αξιοποιούνται στη νέα ιδέα.

Πηγή:fortunegreece.com