Email ή Social Media Marketing?
17/12/2013 Επιχειρηματικότητα  
Email ή Social Media Marketing?

Της Φωτεινής Βαβίτσα

Γιατί να επιλέξεις όταν μπορείς να κάνεις και τα δύο;

Ορισμένες φορές, στην προσπάθειά μας να μειώσουμε τον χρόνο και το κόστος της δουλειάς μας, κάνουμε συγκρίσεις ανάμεσα στις τεχνικές προώθησης της επιχείρησής μας, ώστε να επιλέξουμε την πιο αποτελεσματική και να εμμείνουμε σε αυτή.

Μία από τις πιο συχνές συγκρίσεις είναι αυτή που γίνεται ανάμεσα στην προσέγγιση του κοινού μας μέσω email ή μέσω των προφίλ της επιχείρησής μας στα Κοινωνικά Δίκτυα.

Μία τέτοια σύγκριση όμως είναι ανούσια γιατί ο συνδυασμός των δύο αυτών τεχνικών είναι που θα μας δώσει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Έχει αποδειχθεί άλλωστε ότι στον χώρο της διαδικτυακής προώθησης μίας σελίδας κάθε μέσο συντελεί και τον δικό του ρόλο στην προσέγγιση του κοινού που στοχεύει μία επιχείρηση.

Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους αξίζει να έχετε και το email αλλά και το social media marketing στο πλάνο προώθησης της επιχείρησής σας είναι:

Στην τελική, τίποτα από τα δύο δε θα σου κοστίσει.

Σαν μέσα προώθησης τόσο η αποστολή ενημερωτικών e-mails όσο και η διαχείριση των κοινωνικών δικτύων δεν έχουν κάποια extra χρέωση κατά τη χρησιμοποίησή τους. Ειδικά αν βρίσκεστε ακόμη και στη φάση όπου δοκιμάζετε πιθανές μεθόδους προώθησης, κάτι που μπορείτε να το κάνετε και μόνοι σας, το χρηματικό κόστος είναι μηδενικό.

Αν καταλήξετε στη φόρμουλα που σας αποδίδει και τα μέγιστα για την επιχείρησή σας και αποφασίσετε να επενδύσετε και χρηματικά, σίγουρα το κόστος είναι πολύ χαμηλότερο από άλλα μέσα προώθησης.

Αναφορικά με το χρονικό κόστος. όλα μπορούν να γίνουν πολύ πιο εύκολα βάζοντας και το πρόγραμμα που βολεύει και εσάς και ικανοποιεί και τους στόχους σας. Με το κατάλληλο πρόγραμμα το χρονικό κόστος μπορεί να μειωθεί ή, ακόμα, και να εξαλειφθεί.

Συγκοινωνούντα δοχεία.

Τόσο μία καμπάνια αποστολής ενημερωτικών email όσο και η διαχείριση των Κοινωνικών Δικτύων, έχουν σα στόχο στην καλύτερη δυνατή προσέγγιση των καταναλωτών. Αυτό που αλλάζει όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να προσεγγίσει το κοινό μας το κάθε μέσο, αλλά και για ποιο σκοπό θα το προσεγγίσει.

Έτσι, αφενός δε σημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε τα δύο αυτά μέσα ανεξάρτητα μεταξύ τους. Μπορούμε για παράδειγμα στο επόμενο newsletter που θα στείλουμε να εσωκλείσουμε και τα γνωστά σε όλους πλέον Social Media Buttons τα οποία θα οδηγούν στα αντίστοιχα Κοινωνικά Προφίλ της επιχείρησής μας.

Αφετέρου, μπορούμε να χρησιμοποιούμε κάθε τρόπο προσέγγισης κατά περίπτωση. Όταν για παράδειγμα θέλουμε να απευθυνθούμε «κατά πρόσωπο» στους πελάτες μας, για μία νέα προσφορά, ή για τα τελευταία νέα της επιχείρησής μας πιο αποτελεσματική είναι η αποστολή ενός ενημερωτικού newsletter. Όσο πιο σωστά είναι δομημένο, τόσες περισσότερες η πιθανότητες να το ανοίξει και ο αποδέκτης και να ενημερωθεί για αυτό που θέλουμε να του πούμε.

Στα Κοινωνικά Δίκτυα όμως τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Το μήνυμα αποστέλλεται από την επιχείρηση σε έναν χώρο που θα το δουν (ελπίζουμε δηλαδή) άτομα μαζικά και πολύ περισσότερα σε αριθμό. Οπότε τα μηνύματα που στέλνουμε μέσα από τα Κοινωνικά μας Προφίλ είναι και αυτά τα οποία έχουν στόχο να κάνουν γνωστούς εμάς και αυτό που προσφέρουμε στο ευρύ κοινό, που θα δείξει τελικά ενδιαφέρον να μάθει περισσότερες πληροφορίες γύρω από την επιχείρησή μας.

It’s your Call, after All.

Ο τρόπος χρήσης των εργαλείων προώθησης που μας προσφέρει το διαδίκτυο είναι πάντα αυστηρά εξαρτώμενος από την ίδια την επιχείρηση. Εμείς αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι σίγουρα η διαχείριση περισσότερων του ενός εργαλείων θα αποδώσει καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης, όποιον δρόμο κι αν ακολουθήσουμε καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι χρειάζεται πάντα να τηρούμε και το ακόλουθο τρίπτυχο.

Υπομονή.

Επιμονή.

Έρευνα & Αναπροσαρμογή.

Πηγή: startup.gr