Επιχειρηματικότητα, ψυχολογία και ο μεταξύ τους δεσμός
7/1/2014 Επιχειρηματικότητα  
Επιχειρηματικότητα, ψυχολογία και ο μεταξύ τους δεσμός

Της Φωτεινής Βαβίτσα

Αν έχετε επιχείρηση και αν διαθέτετε μία σελίδα στο διαδίκτυο με την οποία ασχολείστε δυναμικά και δεν την έχετε απλά για να στέκεται, σίγουρα την τελευταία διετία έχετε ακούσει δεκάδες (ας μην πω εκατοντάδες και υπερβάλλω) νέες έννοιες γύρω από την προώθηση της επιχείρησής σας.

Σίγουρα έχετε ακούσει για το Search Engine Optimization, τα AdWords, το Internet Marketing, τα Social Media και ο κατάλογος συνεχίζεται. Αν, επιπλέον, έχετε απλά μία επιχείρηση, χωρίς να έχετε και κάποια παραπάνω σχέση με τον χώρο του Marketing σίγουρα έχετε φθάσει και στο σημείο όπου έχετε πει: « Όχι άλλες έννοιες. Καλύτερα να τα κλείσω όλα και να πάρω τα βουνά, παρά να μπω σε ολόκληρη διαδικασία για την επιβίωση της επιχείρησής μου».

Δε θα σας αδικήσω. Τα τελευταία χρόνια η αλήθεια είναι υπάρχει μία απίστευτη πληθώρα νέων πληροφοριών για την προώθηση μίας επιχείρησης και όσο εμπλέκεται και το διαδίκτυο (δηλαδή η τεχνολογία), για ορισμένους (ανεξαρτήτως ηλικίας) φαίνεται αδιανόητο το να πρέπει να γίνουν μέρος όλων αυτών.

Ας έρθουμε όμως και στην άλλη πλευρά. Εκείνη που, πολύ λογικά λέει, ότι στη σημερινή εποχή και για μία επιχείρηση που πρέπει να διατηρηθεί μέσα από τον ανταγωνισμό, η τεχνολογία αποτελεί και μονόδρομο. Η επιχειρηματικότητα είναι κάτι το οποίο μας «αναγκάζει» να πρέπει να πηγαίνουμε πάντα και με τα σημεία των καιρών.
Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν έχουμε δύο επιλογές: Η πρώτη είναι να αποφασίσουμε να καταρρακωθούμε και να αγχωθούμε που πρέπει να βάλουμε μέσα στην καθημερινότητα της επιχείρησής μας το διαδίκτυο, το νέο και φρέσκο περιεχόμενο της σελίδας μας (Content is King, right?) και τις λέξεις – κλειδιά κ.ο.κ.

Η δεύτερη επιλογή είναι να το αποφασίσουμε, ότι δε γίνεται διαφορετικά, να θυμηθούμε πόσο αγαπάμε αυτό που κάνουμε και ότι θέλουμε να κάνουμε πάντα το καλύτερο δυνατό για την επιβίωση της επιχείρησής μας και, στην τελική, και τη δική μας.

Νομίζω ότι η δεύτερη επιλογή είναι και πιο σοφή, τουλάχιστον είναι αυτή που θα μας αφήνει να κοιμόμαστε και πιο ήσυχοι τα βράδια. Ας πάμε λοιπόν και ας ακολουθήσουμε αυτή.

Είναι λοιπόν τόσο τρομακτικό να αποφασίσουμε να προωθήσουμε την επιχείρησή μας μέσω του διαδικτύου; Να σας πω την αλήθεια, με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το πώς εμφανίζουν τα αποτελέσματα οι μηχανές αναζήτησης δε νομίζω ότι είναι κάτι το τόσο τρομερό.

Αντιθέτως πως θα σας φαινόταν, αν σας έλεγα ότι με τα σημερινά δεδομένα όσο πιο ειλικρινείς είμαστε απέναντι στους χρήστες του διαδικτύου τόσο πιο θετικά αποτελέσματα βλέπουμε; Χμμμμ... Σα να εξαφανίστηκε ένα μεγάλο γκρίζο σύννεφο ξαφνικά πάνω από το κεφάλι μας.

Μέσα από την προώθηση της επιχείρησης στον χώρο του διαδικτύου μία επιχείρηση θέλει να επιτύχει τα ακόλουθα:

  • Να βρεθεί στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, όταν ένας χρήστης του διαδικτύου ψάχνει για προϊόντα ή υπηρεσίες που η ίδια προσφέρει.
  • Να δημιουργήσει επικοινωνία και μία δυνατή σχέση με αυτούς τους χρήστες, που αποτελούν και το καταναλωτικό κοινό που στοχεύει.
  • Να γίνει γνωστή στο ευρύ κοινό, τόσο η ίδια όσο και το αντικείμενο εργασίας της.
  • Να αποκτήσει περισσότερους πιστούς πελάτες και να αυξήσει τα έσοδά της .

Σύμφωνα λοιπόν με τις τελευταίες εξελίξεις, για να επιτύχει κάτι τέτοιο μία επιχείρηση, πρέπει να κάνει πρώτα τους χρήστες του διαδικτύου να αγαπήσουν την ίδια και τη σελίδα της και στη συνέχεια να την αγαπήσει και το διαδίκτυο. Πόσο πιο εύκολα γίνονται όλα όταν συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουμε να απευθυνθούμε σε μηχανήματα, αλλά σε απλούς και καθημερινούς ανθρώπους. Απλά αντί να προσπαθούμε να τους προσεγγίσουμε στον «φυσικό» μας επαγγελματικό χώρο, έχουμε και την εναλλακτική να τους φέρουμε και στον «διαδικτυακό».

Ποια η χρησιμότητα της ψυχολογίας στα πιο πάνω;

Θα αναφέρω για ακόμη μία φορά το αγαπημένο μου γνωμικό για αυτήν την περίπτωση της Maya Angelou: " I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel".

Ο μέσος άνθρωπος στη σημερινή εποχή δέχεται χιλιάδες μηνύματα ημερησίως, το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά, κατά τη διάρκεια που βρίσκεται στο διαδίκτυο. Σκεφτείτε μέσα από τον εαυτό σας: Πόσα μηνύματα, διαφημιστικά, πληροφοριακά, συμβουλευτικά ή όποιου άλλου είδους δεχτήκατε σήμερα; Σίγουρα δύσκολο να απαντήσετε γιατί πολύ απλά ούτε να το σκεφτήκατε την ώρα που κάποιος προσπαθούσε να σας προσεγγίσει και να σας πει κάτι.

Γιατί να ισχύει κάτι διαφορετικό στο καταναλωτικό κοινό που προσεγγίζετε και αποστέλλετε τα μηνύματά σας;

Θα σας δώσω εδώ και ένα άλλο δεδομένο από πλευράς Neuromarketing: Σύμφωνα με τον Roger Rooley, συγγραφέα του βιβλίου Neuromarketing and Brainfluence, το 95% των συναισθημάτων, των σκέψεων και των γνώσεων «έρχονται» στο μυαλό μας πριν το συνειδητοποιήσουμε.

Συνειδητοποιείτε λοιπόν ότι όταν απευθυνόμαστε στους καταναλωτές που στοχεύουμε, απευθυνόμαστε μόνο στο 5% του εγκεφάλου τους, ενώ το υπόλοιπο 95% παραμένει ανεπηρέαστο και πολύ απλά δε μας προσέχει. Εκτός και αν καταφέρουμε και βρούμε τον τρόπο να το... «ξυπνήσουμε».

Πως γίνεται αυτό; Stay tuned... Μέχρι τότε απλά να θυμάστε: Το βασικό είναι να παραμένετε ειλικρινείς κι αυθεντικοί!

Πηγή: epixeiro.gr